Az email marketing sikerességének egyik sarkalatos pontja az olvasói tábor nagysága.
Talán az egyik legfontosabb dolog, amire Hírlevél titkok ebookban is többször kitértem, hogy ne engedj el senkit, aki a weboldaladra tévedt. Lasszóval ugyan nem foghatod az interneten az érdeklődőket, de tegyél meg mindent annak érdekében, hogy feliratkozzon a hírleveledre, amit lehetőleg ne nevezz hírlevélnek (még akkor sem, ha én ebben a sorozatban többször is annak nevezem), mert hírlevelet kapni senki nem akar! Ennyi erővel, akár azt is kiírhatnánk, hogy: “Iratkozzon fel reklámjainkra!”
Helyette inkább egy erős ígéretet adj és egy előnyt, hogy miért tegye, valahogy így:
“Tudjon meg többet a lakásbetörések leggyakoribb módjairól és ismerje meg Ön is a “betörőbiztos” módszereket ezek kivédésére!
10 részes sorozatunkban bemutatjuk azokat az egyszerű és szinte ingyenes biztonságtechnikai lépéseket, amelyeket Ön is könnyedén megvalósíthat az otthonában! Lehet, hogy az Ön otthona is veszélyben van?”
Iratkozzon fel itt és tudja a családját és az otthonát biztonságban!
Ugye ez számodra is vonzóbb lenne, mint a hírlevél?
Az előző részben megmutattam a feliratkozó űrlap készítését, és biztos vagyok benne, hogy már gyűjtöd is a feliratkozókat, ugye?
De mi van akkor, ha már van email címlistád? És mi van akkor, ha megfogadtad az ebookban olvasottakat, és személyesen is gyűjtöd a vásárlóidtól, üzletedbe betérőktől az email címeket?
Mindössze annyi, hogy ezeket neked kell bevinni a Hírlevélmanagerbe. Erre két módszer is a rendelkezésedre áll:
1. Manuális bevitel:
Ehhez nyisd meg az Kategória menedzserben azt a kategóriát, amelyikbe az adott olvasót rögzíteni akarod, majd kattints az Új email cím hozzáadása gombra. Értelemszerűen add meg a szükséges adatokat és mentsd el. Ennyi.
Fontos, hogy meg kell adnod, hogy hol álljon a sorozat (sorozat és akciós sorozatlevél esetén), azaz az adott olvasó honnantól (melyik levéltől) csatlakozzon be a küldési folyamatba (start vagy valamelyik levél kiválasztható, ha van már megírt sorozatleveled az adott kategóriában).
Tesztolvasót is ugyanígy tudsz rögzíteni, csak ott be kell kattintanod azt, hogy tesztolvasó. Kiküldés előtt minden levelet küldj ki magadnak a tesztolvasói címedre!!!
Ha ebben a kategóriában olyan feliratkozó formot használsz, amelyben egyéb adatokat is bekérsz a feliratkozóktól (ilyet készítettünk az előző részben, pl: irányítószám, telefon, stb…), akkor itt azokat az adatmezőket is fogod látni.
2. Email cím importálás (meglévő lista esetén)
A Kategória menedzserben kattints az Email cím importálás linkre. Tallózd be a gépedről a címlistádat. Állítsd be a mező és sor szeparátorokat. Javasolt az Importálási problémák elérése letöltéssel bekattintása, mert ilyenkor azokat a címeket amelyeket valami miatt nem sikerült beimportálni, le tudod menteni a gépedre. A listában ott lesz, hogy miért nem sikerült az importálás, amit ha tudsz javítani, utána újra importálhatod.
Fontos: A beimportált olvasók aktív olvasóként fognak bekerülni az olvasói listába. Ezért importálás előtt célszerű az abban a kategóriában levő időzített, sorozat és akciós sorozatleveleket inaktívra állítani, nehogy idő előtt kimenjen olyan levél, amit esetleg nem szerettél volna, vagy nem akkor szerettél volna kiküldeni!
Az Olvasók nézetben rengeteg hasznos műveletet és szűrést tudsz végrehajtani annak érdekében, hogy az email marketinged mindig pontos, az olvasói listád mindig aktualizált legyen, és könnyen és rugalmasan ki tudd szűrni, választani azt, amire éppen kíváncsi vagy, akár egy több tízezres címlista esetén is.
Azonnal látod, hogy kik az aktív vagy inaktív olvasók. Az új feliratkozó megerősítette-e a regisztrációját? Azt is látod ránézésre, hogy ki iratkozott le. Ezekre szűréssel is rá tudsz keresni. Szűrhetsz még klikkelésre, kiküldött levelek számára, hibaszámra, megnyitás számra, névre, emailre, egyedi mezőnévre, értékre, kategóriára, aktivitásra, regisztráció időpontjára, de akár összetett (több szempontos) szűrést is végezhetsz. Inaktiválhatsz vagy törölhetsz is a listából.
Valamilyen szempont szerint kiszűrt, leválogatott olvasókat át is másolhatsz másik kategóriába! Mindezt egy felületen, itt az Olvasók nézetben!
Nézd meg a videót a levéltesztelés fontosságáról>>
Ha tetszett Lájkold, oszd meg Facebookon, Twitteren, Google-ben, vagy küldd el emailben az ismerőseidnek! Szólj is hozzá, kiváncsi vagyok a véleményedre!
Többféle hirlevél-menedzserrel találkoztam eddig, de a legszimpatikusabb ez; részben a biztosított tudásanyag minősége és mennyisége, de főként a program által biztosított szolgáltatások miatt!
Gratula a fejlesztőknek!
Márfi Gyula István
Köszönjük!