Az email tárgymezőről és az "olvasói élményről"

#3. lecke

Még mindig a tárgy mezőről…

avagy: egy kis statisztika egy kis feladvány
de ma már új témakört is kezdünk…

Új téma: az olvasói élmény fogalma és fenntartása

A tárgymező hossza

A tárgymező hossza összefüggésben áll a megnyitásokkal és kattintásokkal. Ez a grafikon a betűk száma a megnyitási és kattintási arány összefüggését mutatja be.

Jó látható, hogy a levél tárgyának hossza befolyásolja a megnyitási, – és érdekes módon – a kattintási arányt is.

Szerinted melyik a legjobb adat?

Rövidebb tárgymező

4-15 betű, ahol a megnyitási arány a legjobb?

, vagy a hosszabb...

28-39 betű ahol a kattintási arány a jobb?

A megoldáshoz kattints ide!

Akármilyen meglepő, nem a rövid tárgymező a legjobb, még akkor sem, ha ott a legjobb a megnyitási arány.
Neked ugyanis nem az a fontos, hogy megnyissák leveledet, hanem az, hogy kattintsanak.
A legjobb megnyitási arány a 28-39 betűs tárgymezőknél tapasztalható.
Hogy meg tudd becsülni, mekkora a hossza az ideális tárgymezőnek, ide teszek egy mércét:
00000000001000000000200000000030000000004
01234567890123456789012345678901234567890

Kiemelések a tárgy mezőben

Hosszú távú előnyök:
…vagyis ezt a megoldást hosszú távon, akár több egymást követő levélben is használhatod:[Szögletes], vagy {Kapcsos} zárójelek közé tedd a legfontosabb kulcsszavadat!

Azonosíts magad!
Kösd össze a nevedet a fogalommal, amiről szól a leveled!

A feladó helyét fontosabb célra használod ugye? Oda a legütősebb két, három szó kerül. De célszerű magadat is azonosítani már a tárgymezőben, hogy hosszú távon már a „Brand” is megmaradjon az olvasó tudatalattijában.
Rögzítsd az olvasó tudatában a márkádat. Minél több jó levelet kap Tőled az olvasó, annál jobban átveheti a „Brand” az elsőbbséget a kulcsszavakkal szemben. (figyeld meg az én leveleimet. Még egyáltalán nem beszélek a márkáról. Egyelőre csak hírlevél tudást szeretnék átadni Neked.)
A „márka”, de bármilyen {kulcsszó} kiemelésére jól használhatók a [zárójelek], akár a feladónál, akár a tárgy mezőben. Lehetőleg csak egyetlen szó legyen a zárójelben.
Ez a kiemelés a tárgymezőben és a feladónál használható.

A tárgymező vagy a levél? Szerinted melyik ad el? Kattints ide és megtudod!

A tárgymező csak elmondja, hogy mi van a levélben, de ne akarjon eladni. Ilyen rövid szöveggel lehetetlen meggyőzően értékesíteni. Erre ott lesz a levél, pontosabban a weboldal, amire a levélben levő link mutat. Kizárólag jó tárgymezővel jut el az olvasó a leveledhez és a honlapodhoz, ami végül el fog adni.

Térjünk át az “olvasói élményre”

Vedd úgy, hogy az olvasó nem szeretné elolvasni az egész leveledet.

Tedd a szívedre a kezed! Ugye te sem olvastál el minden szót ezen az oldalon!

Tudnod kell, hogy a levél olvasói is ilyenek. Azért jó, hogy így állsz a kérdéshez, mert az olvasók 90 %-a tényleg nem fogja elolvasni a teljes levelet.

Segíts neki, hogy megtalálja a lényeget!

%

A hírlevél olvasók többsége nem olvas el minden szót a levélben és a honlapon.

Mi az olvasói élmény?

A hírlevél olvasók hozzászoktak ahhoz, hogy az Internet mozgalmas világ. A hírlevél ebben a mozgalmas környezetben kell, hogy olyan élményt nyújtson, hogy a végén vásárlás legyen belőle.

Az olvasói élmény az a benyomás, amit attól a pillanattól lát a leendő partnered, hogy megnyitja a levelező programját.

Tudjuk már…

… – hiszen harmadik alkalommal tárgyalunk erről a témáról -, hogy

  • az első benyomás, illetve reakcióra ösztönző látvány maga a feladó rovatban levő szó, vagy név.
  • A második szint, a közvetlenül a feladó mező mellett levő tárgy mező
  • Az esetek jó részében még a megnyitás előtt beleolvas a levelünkbe az olvasó akkor, ha a levelező rendszere enged betekinteni a levél első szavaiba
  • A levél megnyitásakor sem kisebb feladat áll előttünk: Azt szeretnénk, ha az olvasó kattintana.
  • A kattintás után a honlapra jut a leendő vevő, ahol már a bizalom építés, vagy a vásárlás előkészítése következik

Az élménynek folyamatosnak kell lennie. Akkor van jól felépítve a levél, ha a levél olvasásakor is megmarad ugyanaz a kíváncsiság, feszültség, érdeklődés, vágy, mint amit a feladó helyére írt szavakban, a tárgymezőben és a levélből látható első szavakban rejtettünk el. Az élmény nem csökkenhet.

Ismételni kell

Úgy kell tekinteni, mintha az olvasó el is felejtette volna azt, hogy miért kattintott a levél megnyitásra.

A hírlevél olvasójának figyelmét a legkisebb részlet is elvonhatja!

Emiatt: Meg kell ismételni a levél elején mindazt, ami a feladó helyett írt szavakban, a tárgy mezőben látott.

vedd úgy, mintha mindent elölről kellene kezdened!

Ha a feladóként és a tárgymezőben azt írod:

“Gubanc van (a marketinged körül is.)”

Akkor a megnyíló honlap elején is…

…legyen ott a gubanc szó

Ha a link szövege azt ígéri :

“A feladvány megoldását kapod meg, ha kattintasz”

Akkor a megnyíló honlap elején…

…egyből térj a tárgyra!

Legyen ott a feladvány!

A harmadik lecke arról szólt:

Mindig a jó megnyitási arányra törekszünk…

$

Ennek ellenére

Nem a megnyitási arány a legfontosabb, hanem a több kattintás.

$

Az olvasó élmény

A figyelem, érdeklődés fenntartása (és növelése)

$

Mi ad el?

A levél (benne levő linkkel) ad el és nem a tárgy mező

"

Nézd meg, hogy mi lesz a következő lecke!

Görgess lejjebb!

Nincs még hírlevél szoftvered? Van már hírlevél szoftvered?

Próbáld ki a HírlevélManagert!

30 napig INGYEN és kötelezettség mentesen!

Következő levélben:

Honnan tudjuk, hogy hányan nyitották meg levelünket?
Mennyire pontos ez a szám? (Miért nem 100 %-os?)
Hogyan lehet a pontosságot növelni?

Ez a weboldal sütiket használ. Az oldal használatához el kell fogadnod a cookie-k használatát! További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön böngészőjében, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár