
Az email tárgymezőről és az "olvasói élményről"
#3. lecke
Még mindig a tárgy mezőről…
avagy: egy kis statisztika egy kis feladvány
de ma már új témakört is kezdünk…
Új téma: az olvasói élmény fogalma és fenntartása
A tárgymező hossza összefüggésben áll a megnyitásokkal és kattintásokkal. Ez a grafikon a betűk száma a megnyitási és kattintási arány összefüggését mutatja be.
Jó látható, hogy a levél tárgyának hossza befolyásolja a megnyitási, – és érdekes módon – a kattintási arányt is.

Szerinted melyik a legjobb adat?
Rövidebb tárgymező
4-15 betű, ahol a megnyitási arány a legjobb?
, vagy a hosszabb...
28-39 betű ahol a kattintási arány a jobb?
A megoldáshoz kattints ide!
Akármilyen meglepő, nem a rövid tárgymező a legjobb, még akkor sem, ha ott a legjobb a megnyitási arány.
Neked ugyanis nem az a fontos, hogy megnyissák leveledet, hanem az, hogy kattintsanak.
A legjobb megnyitási arány a 28-39 betűs tárgymezőknél tapasztalható.
Hogy meg tudd becsülni, mekkora a hossza az ideális tárgymezőnek, ide teszek egy mércét:
00000000001000000000200000000030000000004
01234567890123456789012345678901234567890
Kiemelések a tárgy mezőben
Hosszú távú előnyök:
…vagyis ezt a megoldást hosszú távon, akár több egymást követő levélben is használhatod:
[Szögletes], vagy {Kapcsos} zárójelek közé tedd a legfontosabb kulcsszavadat!
Azonosíts magad! Kösd össze a nevedet a fogalommal, amiről szól a leveled!
A feladó helyét fontosabb célra használod ugye? Oda a legütősebb két, három szó kerül. De célszerű magadat is azonosítani már a tárgymezőben, hogy hosszú távon már a „Brand” is megmaradjon az olvasó tudatalattijában.
Rögzítsd az olvasó tudatában a márkádat. Minél több jó levelet kap Tőled az olvasó, annál jobban átveheti a „Brand” az elsőbbséget a kulcsszavakkal szemben. (figyeld meg az én leveleimet. Még egyáltalán nem beszélek a márkáról. Egyelőre csak hírlevél tudást szeretnék átadni Neked.)
A „márka”, de bármilyen {kulcsszó} kiemelésére jól használhatók a [zárójelek], akár a feladónál, akár a tárgy mezőben. Lehetőleg csak egyetlen szó legyen a zárójelben.
Ez a kiemelés a tárgymezőben és a feladónál használható.
A tárgymező vagy a levél? Szerinted melyik ad el? Kattints ide és megtudod!
A tárgymező csak elmondja, hogy mi van a levélben, de ne akarjon eladni. Ilyen rövid szöveggel lehetetlen meggyőzően értékesíteni. Erre ott lesz a levél, pontosabban a weboldal, amire a levélben levő link mutat. Kizárólag jó tárgymezővel jut el az olvasó a leveledhez és a honlapodhoz, ami végül el fog adni.
Térjünk át az “olvasói élményre”
Vedd úgy, hogy az olvasó nem szeretné elolvasni az egész leveledet.
Tedd a szívedre a kezed! Ugye te sem olvastál el minden szót ezen az oldalon!
Tudnod kell, hogy a levél olvasói is ilyenek. Azért jó, hogy így állsz a kérdéshez, mert az olvasók 90 %-a tényleg nem fogja elolvasni a teljes levelet.
Segíts neki, hogy megtalálja a lényeget!
%
A hírlevél olvasók többsége nem olvas el minden szót a levélben és a honlapon.
Mi az olvasói élmény?
A hírlevél olvasók hozzászoktak ahhoz, hogy az Internet mozgalmas világ. A hírlevél ebben a mozgalmas környezetben kell, hogy olyan élményt nyújtson, hogy a végén vásárlás legyen belőle.
Az olvasói élmény az a benyomás, amit attól a pillanattól lát a leendő partnered, hogy megnyitja a levelező programját.

Tudjuk már…
… – hiszen harmadik alkalommal tárgyalunk erről a témáról -, hogy
- az első benyomás, illetve reakcióra ösztönző látvány maga a feladó rovatban levő szó, vagy név.
- A második szint, a közvetlenül a feladó mező mellett levő tárgy mező
- Az esetek jó részében még a megnyitás előtt beleolvas a levelünkbe az olvasó akkor, ha a levelező rendszere enged betekinteni a levél első szavaiba
- A levél megnyitásakor sem kisebb feladat áll előttünk: Azt szeretnénk, ha az olvasó kattintana.
- A kattintás után a honlapra jut a leendő vevő, ahol már a bizalom építés, vagy a vásárlás előkészítése következik
Az élménynek folyamatosnak kell lennie. Akkor van jól felépítve a levél, ha a levél olvasásakor is megmarad ugyanaz a kíváncsiság, feszültség, érdeklődés, vágy, mint amit a feladó helyére írt szavakban, a tárgymezőben és a levélből látható első szavakban rejtettünk el. Az élmény nem csökkenhet.
Ismételni kell
Úgy kell tekinteni, mintha az olvasó el is felejtette volna azt, hogy miért kattintott a levél megnyitásra.
A hírlevél olvasójának figyelmét a legkisebb részlet is elvonhatja!
Emiatt: Meg kell ismételni a levél elején mindazt, ami a feladó helyett írt szavakban, a tárgy mezőben látott.
vedd úgy, mintha mindent elölről kellene kezdened!
Ha a feladóként és a tárgymezőben azt írod:
“Gubanc van (a marketinged körül is.)”
Akkor a megnyíló honlap elején is…
…legyen ott a gubanc szó
Ha a link szövege azt ígéri :
“A feladvány megoldását kapod meg, ha kattintasz”
Akkor a megnyíló honlap elején…
…egyből térj a tárgyra!
Legyen ott a feladvány!
A harmadik lecke arról szólt:
Mindig a jó megnyitási arányra törekszünk…
Ennek ellenére
Nem a megnyitási arány a legfontosabb, hanem a több kattintás.
Az olvasó élmény
A figyelem, érdeklődés fenntartása (és növelése)
Mi ad el?
A levél (benne levő linkkel) ad el és nem a tárgy mező
Nézd meg, hogy mi lesz a következő lecke!
Görgess lejjebb!

Nincs még hírlevél szoftvered? Van már hírlevél szoftvered?
Próbáld ki a HírlevélManagert!
30 napig INGYEN és kötelezettség mentesen!
Következő levélben:
Honnan tudjuk, hogy hányan nyitották meg levelünket?
Mennyire pontos ez a szám? (Miért nem 100 %-os?)
Hogyan lehet a pontosságot növelni?