Az email marketingnek a rengeteg előnye mellett megvan az a sajátossága, amelyre néhányan hátrányként gondolnak: Mégpedig az, hogy az adatbázisban szereplő feliratkozókról nem tudunk semmit. Csak egy név és email cím áll rendelkezésünkre. Ez valóban hátrány, vagy csak a felületes “szemlélő” gondolja annak?

Mindez a klasszikus viccet juttatja eszembe:

Két cipőkereskedőt küldenek Afrikába, hogy indítsák be ott az üzletet. Egy hét múlva mindkettő hazatáviratozik a cégének:

Az egyik ezt üzeni: Itt nem fogunk menni semmire sem, teljesen halott piac! Itt senki sem visel cipőt!

A másik viszont ezt üzeni haza: Óriási üzlet, óriási lehetőség! Főnök, megfogtuk az isten lábát! Itt még senki sem visel cipőt!!!

Az igazság pont az ellenkezője: Valóban semmit sem tudunk a feliratkozókról?

Egy dolgot biztosan tudunk. Mégpedig azt, hogy érdeklődik a termékünk, szolgáltatásunk iránt, hiszen ezért iratkozott fel! És ez a legfontosabb infó!!! Ez azt jelenti, hogy érdemes vele foglalkozni!

Gondolj bele: Szinte minden hagyományos hirdetési formánál vakon hirdetsz! Semmit nem tudsz azokról, akikhez el fog jutni a hirdetésed!

Éppen ezért azt mondom: Ez a hátrány nem hátrány, sőt előny, hiszen neked már meg van az elérhetősége! Minden további szükséges adat megszerzése csupán “kézügyesség” és megfelelő hírlevél rendszer kérdése!

Hogyan szerezheted meg, “ami neked kell”?

A kevés rendelkezésre álló adat akkor lehet hátrány, ha a terméked, szolgáltatásod értékesítéséhez feltétlenül szükséges tudni bizonyos információkat. Melyek lehetnek ezek? Például, hogy hol, mely régióban él a feliratkozó, alkalmazott-e vagy vállalkozó, ha vállalkozó akkor mekkora cége van, vannak-e alkalmazottai, egyéb elérhetősége (telefon, webcím, stb…)

Gyakorlatilag bármi, aminek az ismerete elősegíti számodra, hogy eredményesebben célozhass, hogy pont azt adhasd amire leginkább szüksége lehet, vagy akkor kampányolj neki, amikor abba a városba szervezel pl. tréninget, stb.

Megtehetnéd, hogy már feliratkozáskor rögtön bekérsz minden szükséges infót. Csak ez nem igazán működik. Ugyanis a feliratkozók általában bizalmatlanok, amikor először látogatnak a weboldaladra. Ha a feliratkozás feltétele, hogy rögtön meg kell adnia 5-6 adatot, infót magáról, valószínűbb, hogy köszöni szépen, de inkább kihagyja a lehetőséget!

Ez tehát nem az ideális módszer számodra! Akkor mit lehet tenni? Mutatok egy módszert (rögtön két változatban is), ami nagyon jól működik.

Úgy hívjuk: Tandem feliratkozás

A lényege: Két feliratkozó űrlapot készítesz és teszel ki a feliratkoztató oldaladra, amelyek két külön kategóriába iratkoztatnak fel. Az egyik űrlapon csak minimális adatot kérsz (keresztnév, email). A másikon pedig már bátran kérhetsz sokkal többet is.

Kevés adatért kis ajándékot kínálsz, több adatért pedig sokkal nagyobb ajándékot adsz!

Mindenki választhat kedvére! Nézd meg az erről készült videót!

Miért jó ez?

A tapasztalat azt mutatja, hogy a jelentősen nagyobb, vonzóbb ajándékért az emberek hajlandók legyőzni a bizalmatlanságukat. Aki meg nem, azt később még bármikor megkínálhatod újra a nagyobb ajándékkal, cserébe a több adatért. Addigra ugyanis már megismer téged, hisz kapott már tőled jó néhány hasznos, nem “nyomulós-mindenáron-eladós” levelet. Valószínű, hogy addigra már szépen elszáll a bizalmatlansága, hiszen a rendszeres hírleveleknek hála, úgy fogja érezni, mintha már régóta és személyesen is ismerne.

A rendszeres hírleveleiddel ugyanis részese leszel az életének!

Tulajdonképpen ez lenne a második változat is. Ugyanis úgy is csinálhatod mindezt, hogy biztosra mész. Azaz feliratkozáskor csak minimál adatokat kérsz (így a legvalószínűbb a feliratkozás), majd később felkínálsz még egy ajándékot ha megadja még ezt és ezt az adatát neked. És ezzel máris feliratkozik egy olyan kategóriába, ahol már minden infó a rendelkezésedre áll!

Használd Te is ezt az online marketing technikát! Sikeres Tandem feliratkoztatást kívánok!

Szavazz névtelenül 2 kattintással!

Hasznos volt számodra ez a cikk és/vagy a Tandem feliratkozás funkció?

View Results

Loading ... Loading ...


Ha tetszett Lájkold, oszd meg Facebookon, Twitteren, Google-ben, vagy küldd el emailben az ismerőseidnek! Szólj is hozzá, kiváncsi vagyok a véleményedre!

Share This

Share this post with your friends!

Ez a weboldal sütiket használ. Az oldal használatához el kell fogadnod a cookie-k használatát! További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön böngészőjében, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár