Az előző leckékben a Hírlevélmanager alapfunkciói közül megmutattam, hogy hogyan végezd el a hírlevélküldő fiókod alapbeállításait, hogyan készíts feliratkozó űrlapot a weboldaladra, és hogyan töltsd be a rendszerbe az olvasókat, ha már van listád.
Most, még mindig az alapoknál maradva, megmutatom, hogy a leveleid kiküldéséhez melyik levéltípust milyen esetekben és hogyan használhatod.
A Hírlevélmanagerben minden olvasói kategóriában három levéltípussal dolgozhatsz:
1. Időzített levél:
Konkrét napra meghatározott egyszeri kiküldést tesz lehetővé. Csak azok az olvasóid fogják megkapni, akik a kiküldés napján aktív státuszúak, vagy aznap iratkoznak fel a hírleveledre. Kiküldheted azonnal a levél megírása után rögtön, ekkor aznap éjfélig érvényes a kiküldés, tehát megkapja az is aki aznap éjfélig feliratkozik a listádra. Ha későbbi időpontra ütemezed a küldést, akkor azon a napon 24 órán keresztül küldi ki a rendszer.
Milyen esetekben használj időzített leveleket?
Eseti, leginkább a kiküldés napján aktuális információk megosztása az olvasóiddal.
Tipp: A röviddel éjfél előtt megírt levelek kiküldését célszerű inkább a következő napra ütemezni, mert a szerver sorba állítja felhasználók kiküldésre váró leveleit. Ha éjfélig nem kerül sor a kiküldésre, akkor az már nem is fog kimenni, mert lejár az érvényessége. Ha másnapra ütemezed, akkor 0:00 órakor indul a küldés, viszont így 24 óra áll a rendelkezésre! Az így ütemezett leveleket úgy is az olvasók többsége reggel fogja elolvasni.
2. Levél sorozat:
Előre megírt levélsorozat, amelynek első levele a feliratkozáshoz viszonyított általad meghatározott nap után fog kimenni, a többi levele pedig az előző kiküldéséhez viszonyított, általad megadott nappal követve az előzőt.
Nem baj, ha nincs megírva előre a teljes sorozatod. A sorozat újabb levelekkel folyamatosan bővíthető!
Milyen esetekben használj levélsorozatot?
Tanfolyamok, oktató levelek, értékesítési kampánylevelek eseti jelleggel vagy folyamatosan. Pl: aki egy év múlva iratkozik fel, annak ugyanúgy végig fog menni a sorozat. Azaz egyszer kell megírni, után automatikusan dolgozik helyetted!
Tipp: Sorozat levélként kiküldésre kerül a “10 részes főző tanfolyam nem csak nőknek” című oktató sorozatod. Ennek a sorozatnak a célja lehet az, hogy elnyerd az olvasód bizalmát, bebizonyítsd, hogy szakértője vagy a területednek. Ezáltal nyugodtabban, könnyebben fog vásárolni tőled (tudod, “Ismer-Kedvel-Bízik bennem”). De lehet a sorozatlevelek célja akár konkrét értékesítési szándék is, amelyben felajánlod megrendelésre a “Mesterszakácsok titkai” című szakácskönyvedet vagy a komolyabb fizetős tanfolyamodat.
3. Akciós levél sorozat:
Ugyanaz, mint az előző, azzal a különbséggel, hogy ez a sorozat a lejárat után (az utolsó levél kiküldése után) általad meghatározott nappal újra indul.
Tipp: Megteheted azt is, hogy az előző, sorozatlevélként kiküldött 10 részes főzőtanfolyamot Akciós sorozat levélként újra indítod, pl. a feliratkozása után egy évvel.
Bónusz tipp: Hogy megkönnyítsük a dolgodat, nem kell újra megírnod a leveleket, a Hírlevélmanagerben van levélmásolási funkció. Azaz átmásolod a leveleket a Sorozatlevelekből az Akciós sorozatlevelekbe 1-2 kattintással, majd beállítod, hogy a feliratkozáshoz viszonyítva hány nappal induljon el az akciós, ismétlődő sorozat első levele. Pl. 365 napot adsz meg, ha a feliratkozásához viszonyítva egy év múlva akarod újra küldeni a sorozatot. A többi levél küldési intervalluma maradhat ugyanúgy, ahogyan volt, de változtathatsz is rajta.
Ha tetszett Lájkold, oszd meg Facebookon, Twitteren, Google-ben, vagy küldd el emailben az ismerőseidnek! Szólj is hozzá, kiváncsi vagyok a véleményedre!
Azt meg lehet-e oldani, hogy (egy tanfolyam során) az ügyfél elküldjön egy levelet (a feladat megoldásaival), és csak azután kapja meg a következő levelet (feladatot)?
Ha igen, hogyan?
Üdv:
Zsiann
Kedves Zsuzsanna!
Megoldhatod úgy, hogy a feladatot a weboldaladon egy olyan oldalon teszed fel, ami nem látszik a menüben és ezt az oldalt belinkeled a levélben. Persze lehet a feladat a levélben is, de akkor is be kell linkelni azt az oldalt, ahol a feladat megoldását leadhatja.
Tehát a megoldást nem levélben küldi el neked, hanem a weboldaladon küldi el.
Létrehozol egy új kategóriát pl: “Feladatot megoldók” néven, és készítesz hozzá egy olyan feliratkozó űrlapot, amelyben van szövegbeviteli mező (ide írja le a megoldást), amit kötelező kitölteni. Aki kitölti, azaz beküldi a megoldást, az feliratkozik ebbe a kategóriába, ahonnan már mehet neki automatikusan a következő levél.
Mivel ez egy “új feliratkozás” az adott kategóriába, ha a kategóriához tartozó beállításoknál megadod az email címedet, értesítést fogsz kapni a feliratkozókról, azaz a megoldást beküldőkről. Az értesítő levélben benne lesz a megoldás is.
Köszönöm Szabolcs, Ez remek!
Van egy másik megoldás is:
Ha szeretnéd leellenőrizni, hogy a megoldás jó-e, és csak akkor (kézzel) elindítani a sorozatot, ha a megoldás helyes, akkor erre is van lehetőség.
A megoldásról lesz külön lecke, de ha kéred előre elküldöm a megoldást. (Kérd privát emailben!)