A Hírlevélmanager régebbi felhasználóinak biztosan feltűnt, hogy nemrég megjelent egy Koordinátor nevű link a levélszerkesztő felület felső sávjában, méghozzá kiemelt helyen, rögtön a tárgymező mellett.
Persze ez még nem lenne nagyon szokatlan, hiszen a Hírlevélmanagerben rendszeresen jelennek meg újabb és újabb gombok, linkek, lehetőségek, ugyanis a Hírlevélmanager fejlesztése folyamatos.
Szinte hónapról-hónapra új dolgok, új funkciók kerülnek be, amelyek alapos tesztelés után számodra is használhatóvá válnak, hogy mindig egyre többet hozhass ki a marketingedből és/vagy a munkád még egyszerűbbé váljon.
A Koordinátor
Ilyen fejlesztés a Koordinátor is. A Koordinátor részben új fejlesztés csak, hiszen a már régóta népszerű és nagyon hasznos Feliratkozás más kategóriába link tovább fejlesztéséről szól.
A Koordinátor link készítése ezzel a fejlesztéssel leegyszerűsödött, kényelmesebb lett amellet, hogy a funkciója bővült.
Hogyan használd, hogy működik és mit tud?
Ez a funkció tehát egy speciális, összetett funkciójú link készítésére szolgál, amellyel újabb marketing folyamatokat lehet koordinálni.
Az ilyen linkekre történő kattintáskor a következő folyamatokat szabályozhatod:
- Mi történjen az olvasóval abban a kategóriában, amelyikben jelenleg van, azaz amelyikből ezt a levelet kapta (aktív, inaktív, töröl, stb.)?
- Melyik másik kategóriába kerüljön át az olvasó a linkre kattintáskor?
- Kattintás után milyen oldal (redirect oldal) jelenjen meg?
- A célkategóriában mi történjen az olvasóval (pl. aktív, inaktív, hol álljon a levélsorozat számára, stb.)?
A kívánt folyamatokat a link használatával csak előkészíted és az olvasó indítja be azzal, hogy rákattint a linkre. De CRM levélből Te magad is vezérelheted a folyamatok alakulását egyetlen kattintással, ha bizonyos eseményekhez beállítasz magadnak CRM értesítő leveleket, amely ilyen Koordinátor linket tartalmaz.
A fenti beállítások alapján ilyen link illesztődik be a levélbe:
Természetesen ebből az olvasó csak a link szöveges látható és kattintható részét fogja látni, a mögöttes folyamatokat nem.
Milyen folyamatokat koordináltam a fenti példában?
- Az olvasóm eljutott egy bizonyos levelemhez, amellyel az a célom, hogy az olvasókat érdeklődési körüknek megfelelően szétválogassam úgy, hogy ezt maguk végezzék el.
- Az eredeti kategóriában inaktívvá válik, azaz onnan nem fog több “általános” tartalmú levelet kapni.
- Átiratkozódik egy új, az érdeklődésének sokkal inkább megfelelő kategóriába (“Főzőtanfolyam”)
- Ebben az új kategóriában már nem szükséges, hogy a felvezető leveleket is megkapja, rögtön a lényegre térünk (“5. leckén álljon a levélsorozata), azaz a leveleket a 6-ik levéltől (6. lecke) fogja kapni.
A Koordinátor funkció használatával tehát egyszerűen tudsz folyamatokat AUTOMATIKUSAN koordinálni, irányítani, levélsorozatokat elindítani, átállítani vagy leállítani, új ajánlatokat elindítani, stb., hiszen amikor az olvasó egy ilyen linkre rákattint, akkor a beavatkozásod nélkül elindulnak újabb, előre beállított, előre elkészített marketing folyamatok…
Koordináld Te is az e-mail marketingedet a Hírlevélmanagerrel!
Ha tetszett Lájkold, oszd meg Facebookon, Twitteren, Google-ben, vagy küldd el emailben az ismerőseidnek! Szólj is hozzá, kíváncsi vagyok a véleményedre!