A most bemutatásra kerülő technikával jelentősen növelheted a levélmegnyitási, olvasási, és átkattintási konverziót, valamint minimalizálhatod a leiratkozások számát! Miért fontos ez?

Mert az email marketingben mindennek ez az alapja: Ha nincs megnyitás > nincs olvasás > nincs átkattintás a weboldaladra = Az üzeneted NEM ér célba!

Ha listát építesz, hírleveleket küldesz és el is akarsz adni az olvasóidnak, akkor ez számodra nem lehet mellékes!

Korábbi bejegyzésemben írtam már arról, hogyan tudod a Hírlevélmanager Multiregbox Pro funkciójával szelektálva feliratkoztatni a weboldalad látogatóit abból a célból, hogy mindig olyan témákban kapjon levelet tőled, amelyek számára relevánsak, azaz amelyek valóban érdekesek és fontosak.

De mi van a korábban épített listáddal?

Amit még azelőtt építettél, hogy ezt a funkciót alkalmazni kezdted volna? (Ugye már alkalmazod? Minden fejlett funkció a HLM-ben annyit ér csupán, amennyit kihozol belőle! Szerintem te is látod, hogy minden fejlesztésünk hátterében a “jobb eredményt hozó marketing koncepció” áll!)

Szóval mi lesz a régebbi “vegyes” listáddal? Szerintem már sejted, hogy erre is van megoldásunk… Úgy hívják:

Feliratkozás más kategóriába

Ezen a néven találod meg a levélszerkesztő fejlécében.

Valójában ebben az esetben nem egy újabb feliratkozásról van szó, hiszen már fel vannak hozzád iratkozva. Ebből adódóan nem kell hozzá újabb feliratkozó űrlap sem. Pusztán néhány egyszerű link. Ez inkább “átiratkozás” más kategóriába!

Tehát, akármikor, akárhányszor átiratkoztathatod az olvasódat egy másik, őt jobban érdeklő levélsorozatra! Ezzel fokozatosan és célirányosan finomíthatod az olvasói listádat, mindig őt érdeklő tartalmat adsz neki. Mindennek a végső értelme pedig az, hogy megvásárlásra is a leginkább neki való, őt érdeklő termékedet vagy szolgáltatásodat kínálhasd. Ez pedig sikeresebb kampányokat és több bevételt eredményez!

Ehhez mindössze arra van szükség, hogy létrehozd azokat a Kategóriákat, amelyikbe az olvasó választásának megfelelően átiratkozik. Megjegyzem, az olvasó nem tudja, hogy átiratkozik, de számára ennek semmi jelentősége nem is lenne.

Ez pont olyan, mintha lenne több üzletkötőd, és mindegyik más területen specialista, azaz más a szakterülete. Te pedig arra az üzletkötőre bízod az adott ügyfeledet, amelyik terület leginkább érdekes lehet számára.

Azt is te döntöd el, hogy mi történjen az átiratkozott olvasóval az eredeti kategóriában. Aktív maradjon, mert onnan is kaphat még “általános leveleket” (ilyen lehet akár egy karácsonyi vagy újévi üdvözlet is, ugye szoktál vagy fogsz ilyet is küldeni a Hírlevélmanagerrel???). Esetleg változzon inaktívra, iratkozódjon le arról a listáról, stb, stb…

A sok elmélet után nézzünk gyakorlati példákat:

1. Nyelvleckék (email tanfolyam vagy infótermék):

Készítesz mondjuk 3 rövid tesztet (alap, középhaladó és haladó szint). Mindegyik szinthez létre hozod a megfelelő kategóriákat. Célszerű ugyanígy elnevezni őket.

A 3 tesztet kiküldöd egy levélben, minden teszt után ott kell lennie a hozzá tartozó átiratkoztató linknek. Megkéred az olvasót, hogy csak annak a legnehezebb tesztnek a linkjére kattintson, amelyik tesztet még meg tudta csinálni. Például ha az alapot megtudta csinálni, a középhaladót megtudta csinálni, de a haladót már nem, akkor a középhaladó linkre kattintson. (Ezzel máris átiratkoztattad az ő szintjének megfelelő email kampányra, azért, hogy a középhaladó oktató anyagodat kínáld neki, hiszen számára az lesz releváns!

Ez a példa lehet, hogy nem teljesen életszerű így ebben a formában, de remélem érted a lényegét ennek a funkciónak!

2. Más termékek vagy szolgáltatások

Ha például üzletkötőket képezel online, fontos lehet, hogy milyen személyiségtípusba tartozik az olvasód, akit az üzletkötésről szóló anyagaid érdekelnek. Ugyanezzel a módszerrel feltehetsz neki 2-3-4 kérdést, néhány soros személyiségtípus leírással, hogy válassza ki, rá melyik a leginkább jellemző? Ezzel szintén azt éred el, hogy olyan anyagot kínálhatsz neki, ami valóban neki való, amiből tényleg tud tanulni, amivel elégedett lesz a végén!

Így készítsd el az átiratkoztató linket 4 egyszerű lépésben

1. A levél írásakor a levélszerkesztő fejlécében kattints a Feliratkozás más kategóriába linkre.

Ezzel az átiratkoztató link bekerül a levélbe az általad kívánt helyre. Így fog kinézni:
[FELIRATKOZAS=KategóriaAzonosító  mod=nincs/inaktiv/torol/leirat]Feliratkozás[/FELIRATKOZAS]

2. A KategóriaAzonosító szót töröld ki, és írd be helyére annak a kategóriának az azonosítószámát (ID), amelyikbe az átiratkoztatás fog történni, ha erre a linkre kattint az olvasó. A kategória ID-t itt találod:

3. A mod=nincs/inaktiv/torol/leirat parancsszavak közül csak azt az egyet hagyd meg, amit szeretnél, hogy történjen az olvasóval az eredeti kategóriában. (nincs = ne legyen változás, azaz maradjon ott is aktív, inaktiv = váljon inaktívvá, torol = törlődjön ki, leirat = iratkozódjon le)

4. Végül, utolsó lépésként írd át a ]Feliratkozás[ szót valami olyanra, ami egyértelmű utasítást ad az olvasónak. Pl: Kérlek kattints erre a linkre, ha rád leginkább ez a személyiségtípus jellemző!

Ennyire egyszerű! Bár lehet, hogy most számodra ez inkább bonyolultnak tűnik, de próbáld csak ki bátran, finomítsd az olvasói listádat. Az online marketingben nincs lehetőséged személyesen kérdezni az ügyféltől, de ezzel a nagyszerű funkcióval mégis profibb, precízebb és eredményesebb lehet a marketing tevékenységed!

Hasznos volt számodra ez a cikk és/vagy az átiratkoztatás funkció?

View Results

Loading ... Loading ...

Ha tetszett Lájkold, oszd meg Facebookon, Twitteren, Google-ben, vagy küldd el emailben az ismerőseidnek! Szólj is hozzá, kiváncsi vagyok a véleményedre!

Ez a weboldal sütiket használ. Az oldal használatához el kell fogadnod a cookie-k használatát! További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön böngészőjében, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár