Az online marketing alapja az email címlista. A lista pedig a listaépítés eredménye. Ha van lista, van kinek kommunikálni, van kinek eladni.
Az e-mail marketing is a nagy számok törvénye alapján működik jól. Nyilvánvaló, hogy nagy, többezres, több tízezres listára sokkal hatékonyabban lehet értékesítési kampányokat indítani.
De néhány dolgot nem hagyhatsz figyelmen kívül:
- A nagy lista felépülése időt és nem kevés munkát vesz igénybe. Amit ennek érdekében meg kell tenned, azt nem lehet kihagyni és az időt is rá kell szánni. Tudom, hogy türelmetlen vagy, de inkább kampányolj később, mint hogy a túl kicsi lista túl kicsi eredménye elvegye a kedved az online értékesítéstől! Mint minden más, ez sem mehet azonnal!
- Az a legjobb lista, ami olyan tagokból áll, akik nálad iratkoztak fel. Ha ilyen listád van, és azt rendszeres kommunikációval, hasznos információkkal melegen, sőt forrón tartod, az minőségi lista.
- Mindig lesznek leiratkozók, és ez így van rendjén. Aki menni akar, hadd menjen. Nem kell lebeszélni, nem kell útját állni. Ő úgysem vásárolna tőled, akkor meg minek legyen a listádon? Csak rontani fogja a statisztikáidat, amikor a kampányod eredményeit méred! (Mert ugye méred?) Szerencsére a leiratkozást, miként a feliratkozást, a hírlevélküldő szoftver kezeli helyetted. Nincs munkád azzal, ha valaki menni akar…
- Bár nagyon fontos, de a lista mérete nem minden. Sokszor többet ér egy kisebb, de forró lista, mint egy jó nagy, de teljesen hideg lista.
- Éppen ezért nem igazán hoznak jó eredményt a vásárolt címlisták. Még bajba is kerülhetsz vele, mert nem ismered az eredetét. Azt se feledd, hogy azt a listát nem csak Te vásárolod meg. Rajtad kívül még mások is bombázzák a leveleikkel a listán szereplő tagokat. Ráadásul az ilyen listákon sokkal nagyobb az inaktív, nem élő címek aránya.
Bár egyszerűbbnek és kifizetődőbbnek tűnik megvenni egy 10-20-50 ezres listát néhány tízezer forintért mint évekig gyűjtögetni, de hidd el, a vásárolt címlistán levő személyek vagy cégek nem miattad iratkoztak fel arra a listára (ha egyáltalán önként iratkoztak fel) és nem a Te leveleidet várják!
Ha tetszett Lájkold, oszd meg Facebookon, Twitteren, Google-ben, vagy küldd el emailben az ismerőseidnek! Szólj is hozzá, kiváncsi vagyok a véleményedre!
Ezzel tökéletesen egyet értek. A címlista csak abban az esetben ér valamit, ha a te ajánlatod miatt iratkoztak fel. Ami még fontos szerintem, az a hírlevelek tartalma. Arra gondolok, hogy az olvasónak azt kell éreznie, hogy számára szükséges információkat kap a hírlevelekben és ezek a segítségére vannak. Ha így gondolja, akkor nagy valószínűséggel előbb vagy utóbb vevő vagy ügyfél lesz belőle. Ehhez a Hírlevélmanager a legkiválóbb, legmegfelelőbb eszköz. Ajánlom használd ki és tapasztald meg személyesen te is!
Tarr Sándor GDI
MEGINT TE NYERTÉL.!!!