A hírlevélküldés folyamata általában a következő:

  1. Feliratkoztatás
  2. Hasznos és ingyenes infókat tartalmazó levélsorozat
  3. “Fontos levélsorozat” (pl. sales levelek)
  4. További hasznos és ingyenes infókat tartalmazó levélsorozat
  5. és így tovább…

Marketing szempontból ez jól is van így, hiszen az ingyenes, hasznos infókat tartalmazó levelekkel építed ki a bizalmat a leendő vásárlód fejében, majd ha már ez kialakult, jöhetnek az értékesítési célú levelek. Ezután a folyamat ismétlődhet, hiszen további hasznos levelek következhetnek, majd ismételt értékesítési, rendelési lehetőség.

Sok esetben azonban mire a számodra igazán fontos értékesítési célú levelekhez ér az olvasód, már csökken az olvasási kedv, ami azt eredményezi, hogy éppen a legfontosabb leveleidet már kevesebben fogják olvasni.

Mit lehet ez ellen tenni?

A megoldás: Hírlevélfolyam, mint új fogalom

Miután a feliratkozás megtörtént elindulhat a hírlevélküldés.

Ma már jobb egy új fogalommal megismerkedni: Nem hírlevélsorozatról, hanem szabályozott hírlevélfolyamról célszerű beszélni. Mi a kettő között a különbség? A hírlevélsorozat elindul és az olvasói reakcióktól függetlenül “ledarálja” a leveleket. De olyan információ-áradat van ma már az Interneten, hogy a sorban küldött levelek nem mindig elegendőek vagy nem elég hatékonyak!

Előbb utóbb inaktívvá válnak az olvasók, ha nem mindig sikerül eltalálni azt, amit olvasni szeretne.

De mi lenne, ha az igazán fontos levelet csak azok kapnák meg, akik aktívak, azaz rendszeresen olvassák a leveleidet? Ha pedig valaki éppen nem aktív, akkor kapna több figyelmeztetést? (Nem mindig azért nem olvassák el a levelet, mert nem érdekli őket: van amikor csak átsiklanak felette vagy idő hiányában “félreteszik”!) Neked viszont nem jó ha nem olvassák vagy későbbre halasztják, éppen ezért…

Használj automatizált emlékeztető leveleket!

Hírlevélfolyam folyamatábra

Mit is láthatsz ezen az ábrán?

Az olvasód feliratkozott. Megkapja az első sorozatlevelet, a Levél 1-et. Majd a Levél 2-őt, majd a Levél 3-at. A Levél 3-at úgy írod meg, hogy az már a következő “fontos leveledre” utal, ami az ábrán a Fontos levél 4. Ezt a levelet azonban csak az kapja meg, aki kattint a Levél 3-ban levő linkre, azaz biztos, hogy olvasta a leveledet és érdekli is a “fontos leveled” témája, ajánlata.

Mi lesz azokkal akik bármilyen okból nem kattintottak? Őket célszerű emlékeztetni néhányszor, azaz aktivizálni az olvasót, kíváncsivá tenni és kattintásra bírni. Azaz a Levél 3 után állíts be 2-3 emlékeztető levelet.

A kategória, amelybe feliratkozott az olvasó: Ebből indul a levélsorozat

Fontos azonban az is, hogy aki kellően aktív és azonnal kattintott, az ne kapjon emlékeztető leveleket! Ezt úgy tudod beállítani a Hírlevélmanagerben, hogy a Fontos levél 4-et már egy másik kategóriában hozod létre. A Levél 3-ban és az azt követő Emlékeztető levelekben a “Feliratkozás más kategóriába” linket használod, amellyel az aktív olvasód átiratkozik az új, “Fontos levelek” kategóriába, ahol elindul neki a Fontos levél sorozatod. Az eredeti kategóriában pedig inaktívvá válik az olvasó, ami azt jelenti, hogy nem fogja megkapni az emlékeztető leveleket.

A "fontos" levelek kategóriája: Ide már csak az aktív olvasóidat viszed magaddal, meg akiket sikerült aktivizálnod az emlékeztető levelekkel

Aki nem kattintott, az általad meghatározott idő (1-2-3… nap) után megkapja az Emlékeztető 1-et. Ha ebben sem kattint, akkor ismét pár nap múlva az Emlékeztető 2-őt, stb…

Ezzel az olvasóid tulajdonképpen szétválogatják magukat. Lesz egy aktív olvasói csoportod, akik megkapják az ajánlataidat is, majd a további hasznos leveleidet.

És lesznek az eredeti feliratkozói kategóriádban aktívan maradt, de valójában jellemzően inaktív olvasóid. Nekik később küldhetsz még olyan leveleket, amellyel megpróbálhatod aktivitásra bírni őket, vagy felkelteni az érdeklődésüket.


Ha tetszett Lájkold, oszd meg Facebookon, Twitteren, Google-ben, vagy küldd el emailben az ismerőseidnek! Szólj is hozzá, kíváncsi vagyok a véleményedre!

Share This

Share this post with your friends!

Ez a weboldal sütiket használ. Az oldal használatához el kell fogadnod a cookie-k használatát! További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön böngészőjében, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár