Ne kövess el ilyen hibákat!

Az alábbiakban két elrettentő példát mutatok. Hogy miért?

Azért, hogy ilyet még véletlenül se kövess el, ha sikeresen és eredményesen akarod használni a hírlevelezést, mint legfontosabb, leghatékonyabb és legolcsóbb marketing eszközt!

1. Hírlevelezési hiba. Az ilyen hírlevél nem hírlevél!

“Tárgy: Poszterek 30% kedvezménnyel – már 100 x 150 -es méretben is!

Kedves Hölgyem/ Uram!
X.Y  fényképkidolgozás

Ügyfélszolgálat elérhetősége:
Hétfő – csütörtök: 8.30-17.00.
Péntek: 8.30 -16.00.

Telefon: 06-………..

E-Mail: ……………@………………. .hu

Ezt a hírlevelet azért kapta, mert regisztrált az X. Y cég fotószolgáltatási weboldalán. Amennyiben nem kíván értesülni a fényképkidolgozási akciókról, kérjük állítsa át regisztrációjának beállításait.

Amennyiben a továbbiakban nem szeretne értesülni a fénykép kidolgozási akciókról, kattintson ide.”

A fenti emailt a napokban kaptam. Mi a gond vele? Nézzük:

1. Legalább egy éve nem kaptam tőlük hírlevelet. Már nem is emlékeztem, hogy regisztráltam. Lehet, hogy nem is regisztráltam, csak fényképet csináltattam és így kerültem fel a listára.

Ha 1-2 hónapig nem kommunikálsz a feliratkozóiddal, el vagy felejtve! De ha valamit akarsz, akkor sokkal gyakrabban kell! A fotózás olyan összetett, és csaknem minden embert érintő téma (főleg ilyenkor nyáron), amelyről 2 heti rendszerességgel minimum lehetne írni, hasznos tippek, tanácsok formában… Akkor biztosan ŐK jutnának eszembe, amikor fotóval kapcsolatos szándékaim vannak!

2. A levél nem névre szóló. Pedig biztosan meg kellett adnom a nevemet is.

3. A tárgyban megjelölt téma egyáltalán nem köszön vissza a levélben!

4. A levél tartalma teljesen érdektelen információkat tartalmaz. Mégis mit várnak ettől a tartalomtól? Máris ugrok és tárcsázom is az ügyfélszolgálatot, vagy írom nekik az emailt? Mégis minek?

5. Hol állíthatom át a “regisztrációm beállításait”? Fogalmam sincs… Alatta ott van a leiratkozó link, de akkor meg mi értelme az előző mondatnak?

Ugye Te nem ilyen hírlevelet küldesz???

2. Feliratkozó gyűjtés mindenek előtt, de NE ÍGY!!!

Nemrég feliratkozott a Hírlevélküldő tanfolyamra valaki, nevezzük most őt csak egyszerűen “Feliratkozó Ferencnek” . Ez még teljesen normális dolog, sőt pozitív.

Majd másnap az alábbi automata emailt kaptam tőle:

“Tárgy: Alapértelmezett megerősítő levél

Beleegyezik-e abba, hogy Ön a(z) Feliratkozó Ferenc cég hírleveleinek címlistájára felkerüljön?

Feliratkozom

Nem szeretnék feliratkozni

Ezzel mi a baj? Szerintem Te is tudod

1. Elég durva módszer feliratkozó gyűjtésre, számomra kicsit SPAM-es, illetve azzal egyenértékű.

2. Miért iratkoznék fel? Mire iratkoznék fel? Van olyan ember, aki ezek alapján az első linkre kattint??? Biztosan, mert másképp nem csinálnák…

3. A küldő email cím “Feliratkozó Ferenc” gmail címe volt. Komoly…

Kíváncsi lennék, hogy mi lett volna ha a Nem szeretnék… linkre kattintok? Persze én a Kuka gombra kattintottam, és szerencsére azóta nem történt semmi… Illetve történt, az illető úr kb. egy héttel később leiratkozott a Hírlevélküldő tanfolyamról.

Ugye Te nem gyűjtesz így feliratkozót? Tudom, hogy nem, ilyen módszer nem igen jut bárkinek az eszébe. Csak azért mutattam be, hogy eszedbe ne jusson lemásolni, ha az illető úr a te listádra is feliratkozna…

A negatív példákból is ugyanannyit lehet tanulni, mint a pozitívakból!


Ha tetszett Lájkold, oszd meg Facebookon, Twitteren, Google-ben, vagy küldd el emailben az ismerőseidnek! Szólj is hozzá, kiváncsi vagyok a véleményedre!

Ez a weboldal sütiket használ. Az oldal használatához el kell fogadnod a cookie-k használatát! További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön böngészőjében, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár