Ne kövess el ilyen hibákat!
Az alábbiakban két elrettentő példát mutatok. Hogy miért?
Azért, hogy ilyet még véletlenül se kövess el, ha sikeresen és eredményesen akarod használni a hírlevelezést, mint legfontosabb, leghatékonyabb és legolcsóbb marketing eszközt!
1. Hírlevelezési hiba. Az ilyen hírlevél nem hírlevél!
“Tárgy: Poszterek 30% kedvezménnyel – már 100 x 150 -es méretben is!
Kedves Hölgyem/ Uram!
X.Y fényképkidolgozásÜgyfélszolgálat elérhetősége:
Hétfő – csütörtök: 8.30-17.00.
Péntek: 8.30 -16.00.Telefon: 06-………..
E-Mail: ……………@………………. .hu
Ezt a hírlevelet azért kapta, mert regisztrált az X. Y cég fotószolgáltatási weboldalán. Amennyiben nem kíván értesülni a fényképkidolgozási akciókról, kérjük állítsa át regisztrációjának beállításait.
Amennyiben a továbbiakban nem szeretne értesülni a fénykép kidolgozási akciókról, kattintson ide.”
A fenti emailt a napokban kaptam. Mi a gond vele? Nézzük:
1. Legalább egy éve nem kaptam tőlük hírlevelet. Már nem is emlékeztem, hogy regisztráltam. Lehet, hogy nem is regisztráltam, csak fényképet csináltattam és így kerültem fel a listára.
Ha 1-2 hónapig nem kommunikálsz a feliratkozóiddal, el vagy felejtve! De ha valamit akarsz, akkor sokkal gyakrabban kell! A fotózás olyan összetett, és csaknem minden embert érintő téma (főleg ilyenkor nyáron), amelyről 2 heti rendszerességgel minimum lehetne írni, hasznos tippek, tanácsok formában… Akkor biztosan ŐK jutnának eszembe, amikor fotóval kapcsolatos szándékaim vannak!
2. A levél nem névre szóló. Pedig biztosan meg kellett adnom a nevemet is.
3. A tárgyban megjelölt téma egyáltalán nem köszön vissza a levélben!
4. A levél tartalma teljesen érdektelen információkat tartalmaz. Mégis mit várnak ettől a tartalomtól? Máris ugrok és tárcsázom is az ügyfélszolgálatot, vagy írom nekik az emailt? Mégis minek?
5. Hol állíthatom át a “regisztrációm beállításait”? Fogalmam sincs… Alatta ott van a leiratkozó link, de akkor meg mi értelme az előző mondatnak?
Ugye Te nem ilyen hírlevelet küldesz???
2. Feliratkozó gyűjtés mindenek előtt, de NE ÍGY!!!
Nemrég feliratkozott a Hírlevélküldő tanfolyamra valaki, nevezzük most őt csak egyszerűen “Feliratkozó Ferencnek” . Ez még teljesen normális dolog, sőt pozitív.
Majd másnap az alábbi automata emailt kaptam tőle:
“Tárgy: Alapértelmezett megerősítő levél
Beleegyezik-e abba, hogy Ön a(z) Feliratkozó Ferenc cég hírleveleinek címlistájára felkerüljön?
Feliratkozom
Nem szeretnék feliratkozni “
Ezzel mi a baj? Szerintem Te is tudod
1. Elég durva módszer feliratkozó gyűjtésre, számomra kicsit SPAM-es, illetve azzal egyenértékű.
2. Miért iratkoznék fel? Mire iratkoznék fel? Van olyan ember, aki ezek alapján az első linkre kattint??? Biztosan, mert másképp nem csinálnák…
3. A küldő email cím “Feliratkozó Ferenc” gmail címe volt. Komoly…
Kíváncsi lennék, hogy mi lett volna ha a Nem szeretnék… linkre kattintok? Persze én a Kuka gombra kattintottam, és szerencsére azóta nem történt semmi… Illetve történt, az illető úr kb. egy héttel később leiratkozott a Hírlevélküldő tanfolyamról.
Ugye Te nem gyűjtesz így feliratkozót? Tudom, hogy nem, ilyen módszer nem igen jut bárkinek az eszébe. Csak azért mutattam be, hogy eszedbe ne jusson lemásolni, ha az illető úr a te listádra is feliratkozna…
A negatív példákból is ugyanannyit lehet tanulni, mint a pozitívakból!
Ha tetszett Lájkold, oszd meg Facebookon, Twitteren, Google-ben, vagy küldd el emailben az ismerőseidnek! Szólj is hozzá, kiváncsi vagyok a véleményedre!
A rossz példa nem csak hogy spam gyanús, de egyenesen törvénybe ütköző. Hírlevelet küldeni kizárólag előzetes hozzájárulás alapján lehet. Ezt nem lehet kikerülni azzal, hogy spamolok egyet, majd utólag hozzájárulást kérek hozzá.
Ez a levél a legalapvetőbb kívánalmaknak sem felel meg. Ezeket már szerkezetük miatt negatívan fogadja az ember, nem beszélve arról, hogy műveltségi, szakmai kritikák is felvetődnek a küldővel kapcsolatban. Ezzel egy céget, egy vállalkozást tönkre lehet tenni.
Én elég kezdő vagyok, még csak tanulgatom a hírlevélküldést, de vannak dolgok, ami az emberben benne kell, hogy legyen, ha kapcsolatokat akar kiépíteni. Ez nem más, mint az alapvető inteligencia. Ezen kívül a hatékonyság érdekében csak a tanulást tudom elképzelni.
Üdvözlettel
H Miklós
“Feliratkozó Ferenc”-et senki nem ismeri, nem tudható, hogy mi motiválta ilyen levél írására. Hogy tudatlan lenne? Lehet, de mi sem értünk mindenhez, sőt amit csinálunk, abban is van mindig újat tanulni. Egy levél, vagy levél próba alapján nem, lehet véleményt formálni. Ha valaki tudatlan, és van rá lehetőség,kézen kell fogni és segíteni. Ahogy nézem az írást,túl komolyan vette a figyelmeztetést, hogy csak olyan embernek írhat,aki beleegyezik.
Viszont,ha nem lennének rossz példák, akkor nem tudnánk, hogy mit ne csináljunk.
Üdv.S.Zsuzsanna
Szia!
3. A küldő email cím “Feliratkozó Ferenc” gmail címe volt. Komoly…
Ezt sokan figyelmen kívül hagyják, mármint azt a tényt, miszerint egy ingyenes szolgáltató használata sokat rombol az illető PR értékén. Egy igazán értékes üzleti ajánlat nem jön ingyenes szolgáltatótól. Bár én is használom a gmail fiókot, de van külön fizetős email szolgáltatóm is. Onnan küldöm általában az üzleti levelezést ki 🙂
Baráti üdvözlettel: Bárodi Tibor!
Kedves Tibor, nagyon jól látod a dolgot! Én is használok gmailt főleg privát célokra, de még üzleti célokra is. Mindenkinek ajánlom is a használatát, hiszen a gmail mellé rengeteg olyan funkció társul (pl. analytics, webmestereszközök, stb.), amit kötelező is használni annak, akinek weboldala van.
De üzleti levelezésre, hírlevélküldésre csak saját céges címet, ami a weboldalam domain nevéhez tartozik.
Okos ember más hibájából tanul!
Itt a más hibája, már csak tanulni kell belőle. Bár nekem se jutott még eszembe így feliratkozókat gyűjteni…
Az ingyenes e-mail-szolgáltatóval kapcsolatban is egyet értek.
Sikerekben gazdag új évet kívánok mindenkinek!