Hiába írod a világ legjobb marketing szövegét, ha nem olvassák el
#2. lecke
A tárgymező súlyáról a levél megnyitásában
avagy: Ez a második egyszerű tényező, ami legjobban befolyásolja a megnyitást:
A hírlevél tárgymezeje a második legfontosabb megnyitási szempont
Az, hogy egy feliratkozóból vásárló legyen, egy “folyamat” eredménye.
Olyan, mint amikor bemegyünk az ajtón. Ha nem nyitjuk ki a zárat, nem nyomjuk le a kilincset, majd nem nyitjuk ki az ajtót, nem tudunk bemenni.
A küldő mező a zár, a tárgy mező a kilincs.
Ha meg sem nyitják leveledet, feleslegesen dolgozol!
A folyamat:
A levél feladója a “zár”.
A levél tárgymező a “kilincs”
A levélben levő link az ajtó
A cél, hogy az olvasó elolvassa üzenetedet. Vagyis ez a belépés.
Kezdjük ezzel: Vigyázz! Nehogy bezárd az ajtót, mielőtt bemennél!
Már a spamszűrőkön fennakad a levél, ha…
A spam szűrők pontoznak. Minél több hibapontot gyűjtesz össze, annál kisebb a valószínűsége, hogy eljusson a levél a címzetthez.
- csupa NAGYBETŰS szavakat írni
- felkiáltójelet használni! (főleg többet egymás után!!!)
- Százalékjelet használni
- Nem kívánatos szavak például: akció, ingyenes, free és hasonló kifejezetten marketing célú kifejezések
- Megtévesztő, ha a tárgy mezőben FW: vagy RE: rövidítéseket használsz.
Tárgymező minden betűje érték…
Ne pazarold el felesleges üzenettel!
A több email rendszerben (például a legelterjedtebb Gmail-ben is!) a levél első sorából is látható akár több szó is.
Ezt látja az olvasó, még mielőtt megnyitná a leveledet.
Sokan a kép helyett megjelenő szövegként beírják:”Ha a kép nem jól jelenik meg, akkor engedélyezze…”
Hány nagy marketinges is elköveti ezt a hibát?!
Te ne rontsd el!
Ha a levél képpel kezdődik (például céglogoval), akkor a kép helyettesítő felirata fog látszani és nem a legfontosabb üzeneted.
A másik hasonló hiba, ha a levél elején van “Ha nem jelenik meg jól a levél, nézd meg a Böngészőben! Kattints ide!” link.
Mindkét példa azt sugallja, hogy valami nem jó a levélben. (vagy a kép, vagy a megjelenés.) Tényleg ezt szeretnéd üzenni?
A leveled első mondata a tárgymező része
Megoldás: elég az első kép, vagy a “böngésző link” elé írni a nyitó mondatot.
Második lecke arról szólt, hogy hogyan lehet a levél megnyitási arányát növelni.
Összefoglalva a mai leckét:
Megtanultuk:
A rosszul megírt tárgymező rontja a megnyitási arányt.
Érdemes alkalmazni
Ne kép legyen az első tartalom, mert a felirata elveszi a helyet a fontos üzenet elől
Amit a "nagy" marketingesek is gyakran elrontanak
Ne a böngészőben megjelenésre szolgáló link legyen az első mondat!
Nézd meg, hogy mi lesz a következő lecke!
Görgess lejjebb!
A legfontosabb
- A legfontosabb megnyitási szempont a küldő.
- A második a tárgy mező.
- A levél első mondata már megnyitás előtt segíthet felkelteni az érdeklődést.
Nincs még hírlevél szoftvered? Van már hírlevél szoftvered?
Próbáld ki a HírlevélManagert!
30 napig INGYEN és kötelezettség mentesen!
Következő levélben:
Még mindig egy kicsit a levél tárgy mezejéről.
- (Statisztikai adatok elemzése)
- Sokan azt hiszik, hogy ez nem is olyan fontos. Te viszont TUDNI fogod, mitől írsz olyan levelet, amit meg is nyitnak.
- Kezdjünk bele az “olvasói élmény” javításába!