Hiába írod a világ legjobb marketing szövegét, ha nem olvassák el

#2. lecke

A tárgymező súlyáról a levél megnyitásában

avagy: Ez a második egyszerű tényező, ami legjobban befolyásolja a megnyitást:

A hírlevél tárgymezeje a második legfontosabb megnyitási szempont

Az, hogy egy feliratkozóból vásárló legyen, egy “folyamat” eredménye.

Olyan, mint amikor bemegyünk az ajtón. Ha nem nyitjuk ki a zárat, nem nyomjuk le a kilincset, majd nem nyitjuk ki az ajtót, nem tudunk bemenni.

A küldő mező a zár, a tárgy mező a kilincs.

Ha meg sem nyitják leveledet, feleslegesen dolgozol!

A folyamat:

L

A levél feladója a “zár”.

L

A levél tárgymező a “kilincs”

L

A levélben levő link az ajtó

L

A cél, hogy az olvasó elolvassa üzenetedet. Vagyis ez a belépés.

Kezdjük ezzel: Vigyázz! Nehogy bezárd az ajtót, mielőtt bemennél!

Már a spamszűrőkön fennakad a levél, ha…

A spam szűrők pontoznak. Minél több hibapontot gyűjtesz össze, annál kisebb a valószínűsége, hogy eljusson a levél a címzetthez.

  • csupa NAGYBETŰS szavakat írni
  • felkiáltójelet használni! (főleg többet egymás után!!!)
  • Százalékjelet használni
  • Nem kívánatos szavak például: akció, ingyenes, free és hasonló kifejezetten marketing célú kifejezések
  • Megtévesztő, ha a tárgy mezőben FW: vagy RE: rövidítéseket használsz.

Tárgymező minden betűje érték…

Ne pazarold el felesleges üzenettel!

A több email rendszerben (például a legelterjedtebb Gmail-ben is!) a levél első sorából is látható akár több szó is.
Ezt látja az olvasó, még mielőtt megnyitná a leveledet.

Sokan a kép helyett megjelenő szövegként beírják:”Ha a kép nem jól jelenik meg, akkor engedélyezze…”
Hány nagy marketinges is elköveti ezt a hibát?!
Te ne rontsd el!
Ha a levél képpel kezdődik (például céglogoval), akkor a kép helyettesítő felirata fog látszani és nem a legfontosabb üzeneted.

A másik hasonló hiba, ha a levél elején van “Ha nem jelenik meg jól a levél, nézd meg a Böngészőben! Kattints ide!” link.

Mindkét példa azt sugallja, hogy valami nem jó a levélben. (vagy a kép, vagy a megjelenés.) Tényleg ezt szeretnéd üzenni?

A leveled első mondata a tárgymező része

Megoldás: elég az első kép, vagy a “böngésző link” elé írni a nyitó mondatot.

Második lecke arról szólt, hogy hogyan lehet a levél megnyitási arányát növelni.

Összefoglalva a mai leckét:

$

Megtanultuk:

A rosszul megírt tárgymező rontja a megnyitási arányt.

$

Érdemes alkalmazni

Ne kép legyen az első tartalom, mert a felirata elveszi a helyet a fontos üzenet elől

$

Amit a "nagy" marketingesek is gyakran elrontanak

Ne a böngészőben megjelenésre szolgáló link legyen az első mondat!

"

Nézd meg, hogy mi lesz a következő lecke!

Görgess lejjebb!

A legfontosabb

  • A legfontosabb megnyitási szempont a küldő.
  • A második a tárgy mező.
  • A levél első mondata már megnyitás előtt segíthet felkelteni az érdeklődést.

Nincs még hírlevél szoftvered? Van már hírlevél szoftvered?

Próbáld ki a HírlevélManagert!

30 napig INGYEN és kötelezettség mentesen!

Következő levélben:

Még mindig egy kicsit a levél tárgy mezejéről.

  • (Statisztikai adatok elemzése)
  • Sokan azt hiszik, hogy ez nem is olyan fontos. Te viszont TUDNI fogod, mitől írsz olyan levelet, amit meg is nyitnak.
  • Kezdjünk bele az “olvasói élmény” javításába!

Ez a weboldal sütiket használ. Az oldal használatához el kell fogadnod a cookie-k használatát! További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön böngészőjében, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár