Mielőtt hírlevél küldésbe kezdenél, ezeket mindenképpen tudnod kell...
#1. lecke
Gubanc van! (a marketing körül is)
Így bukod el céged email marketingjét?
Az ok hasonló, mint az összegubancolódott fülhallgató zsínór esetén: Nem az elején kezded! Nem a jó helyen fogod meg.
Megdöbbentő tény, de…
Nem a hírlevél tárgya a legfontosabb döntési szempont
…abban, hogy megnyitnak-e egy levelet, vagy nem!
Mostantól garantáltan eszedbe fog jutni az email-marketinged, amikor a fülhallgatót bogozod ki.
Ha a fülhallgatót rossz helyen fogod meg, gubanc lesz.
Ha az email marketinget rosszul kezded bukta lesz. A legfontosabb, hogy jól kezdd el!
Az első cél: Nyissák meg minél többen leveledet! Ezen múlik a legtöbb.
Hiába írod a világ legjobb leveleit, ha meg sem nyitják.
Tudtad, hogy a Küldő fontosabb mint a tárgymező?
Hiába állítják marketingesek…
…az olvasók többsége nem a tárgymező alapján dönt arról, hogy megnyitja-e a levelet.
Első körben biztosan nem. Tedd szívedre a kezed!
Amikor megnyitod email fiókodat először az ismerőseidet keresed ki a feladók közt. Hidd el! Mások is így teszik.
Az feladók közt elhelyezett ütős két (max. 3) szó fél siker.
Legyen jobb a megnyitási arányod, mint a konkurensedé!
Hadd mutassak egy példát:
Ha Te is szeretnéd, hogy a honlapod a Google találati lista elejére kerüljön, nagy valószínűséggel meg fogod nyitni azt a levelet, aminek a feladója már önmagában érdekfelkeltő.
Egy SEO-val foglalkozó cég levelei közül kiválogattam néhányat. Íme a jól sikerült „feladó”-ból néhány:
- Google mérnökök
- Google linképítés
- Google első hely
- Google PR link ingyen
- Google megrendelés
- Google büntetések
Ki az, aki ne nyitna meg egy ilyen feladóval érkező levelet?!
Tipp:
Egy levélsorozaton belül ne váltogasd a feladót állandóan, bár 1-1 fontosabb levelet figyelemfelkeltőbbé tehetsz így!
Ha bevezetett küldő neved van már, akkor is bátran használhatsz kiemelt leveleknél egyedi/szokatlan feladót!
Ha a piacon/emailben már bevezetett neved van, akkor és csak akkor írd a nevedet a feladóhoz
A feladó mellett a tárgy mezőbe írt szavak befolyásolják legjobban a megnyitási arányt!
A levelemben egy olyan dolgot ígértem,
amit más marketingesek nem csak hogy nem mondanak el, de nem is használnak. A küldő mező biztosan ilyen!
Hadd adjak néhány extra ötletet: (egyben megtudhatod hogy mi miért alkalmazzuk ezeket az extrákat.
A levélben csak figyelemfelkeltő sorokat írunk. Így tudjuk mérni, hogy a levelet hányan olvasták.
A fontos tartalom mindig a honlapon van. Itt tudjuk mérni, hogy mennyi ideig olvassák a levelet.
Ezekből fontos következtetéseket lehet elvonni, hogy miben kell változtatni.
Az oldal alján megtalálod, hogy a következő levelünk miről fog szólni. Alkalmazd ezt Te is, mert így az olvasóid is várni fogják a következő levelet!
Nincs még hírlevél szoftvered? Van már hírlevél szoftvered?
Próbáld ki a HírlevélManagert!
30 napig INGYEN és kötelezettség mentesen!
Következő levélben:
Mi legyen a levél tárgya?
Leveled első szavai. Hol a buktató?