A hírlevélküldés és a marketing egyik legfontosabb feladata, hogy mérni tudjuk a hatékonyságot. A levél hatékonysága nagyban függ a tárgymezőbe írt szövegtől. Ha rossz a címsor vagy a tárgy, akkor az olvasók el sem jutnak a levél elolvasásához, így a levelek “felbontatlanul” a kukában kötnek ki.

Nem hiszed? A kutatocentrum.hu friss felméréséből markánsan kiderül a különbség:

 

 

 

A felmérés eredményeiből pontosan látszik, hogyan érheted el a címzettek 88%(!)-át egy jól eltalált tárgysorral, és hogyan veszítheted el ugyanezen címzettek 70%(!)-át egy kevésbé sikeres tárgysorral!

A tárgy vagy cím feladata, hogy felkeltse az érdeklődést, kíváncsiságot váltson ki és eladja a levél elolvasását!

De honnan tudhatod, hogy hányan nyitják meg a leveleidet?


A Hírlevélmanagerben ez is mérhető!

A hirlevelmanagerben a levelek írásának admin felületén be lehet kattintani, hogy a program a kimenő hírlevelekbe helyezzen el egy megnyitás figyelőt.

A megnyitásfigyelés pontosságáról:

A hirlevelmanager minden levélbe beleteszi ezt a “kódot”, de sok levélkezelő program ezt vagy “alapból” tiltja, vagy ki lehet kapcsolni. Ilyen az igen gyakran használt gmail.com és a microsoft outlook is. Az olyan címzettek, amelyek ilyen levelezőprogramot használnak nem küldenek vissza kiértékelhető információt a hirlevelmanagernek. Emiatt a levél megnyitási statisztikát fenntartással kell kezelni.

A spam szűrők kifejezetten figyelik az ilyen ellenőrző “kódokat”, mert tudják, hogy ilyenre legfőképp marketing célból van  szükség. Ezzel tehát lényegesen ronthatjuk a levelek címzetthez történő eljutását. Ez a megnyitásfigyelés pontosságát tovább rontja.

A levelek megnyitásának arányáról a levelek listájában szerezhetünk információt. A levél tárgy mezeje mellett szögletes zárójelben két szám található. Az első a megnyitások számát, a második a kiküldött levelek számát jelenti. Ha a számok pirossal vannak írva, annyit jelent, hogy a levélbe nem tettünk megnyitásfigyelőt.

Ha már odáig eljutottunk, hogy a levelet megnyitotta az olvasó, akkor jön a következő kérdés: egyáltalán kattint-e? Erre a legpontosabb módszer, ha a levélbe írt linkeket ellenőrzött linkekké alakíttatjuk a hirlevelmanagerrel. Ez szintén a levél írása közben az admin felületen jelölhető meg.

A kattintás figyelés pontosságáról:

A kattintás figyelés 100 %-ban megbízható módszer arra, hogy leellenőrizzük hányan kattintottak. Viszont ez szintén egy olyan módszer, amire a spam-szűrők külön figyelnek. Ha több ilyen link is van a levélben, akkor sokkal könnyebben spam-nek minősítik a szűrők.

Célszerű megoldás, bár nem annyira informatív, ha inkább a levelekben olyan egyedi oldalra hivatkozik, amit aztán a honlapon (például google analytics-szel ) mér.


Ha tetszett Lájkold, oszd meg Facebookon, Twitteren, Google-ben, vagy küldd el emailben az ismerőseidnek! Szólj is hozzá, kiváncsi vagyok a véleményedre!

Share This

Share this post with your friends!

Ez a weboldal sütiket használ. Az oldal használatához el kell fogadnod a cookie-k használatát! További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön böngészőjében, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár