A kutatási eredmények önmagukért beszélnek:
(Forrás: kutatocentrum.hu)
Azokat a leveleket, amiknek a tárgymezejében a címzett neve is szerepel akkor is megnyitják, ha a tárgymező, a feladó nem annyira érdekes.
Miért tartom fontosnak mindezt?
Bizonyára Te is kaptál már olyan levelet, ami valahogy így kezdődött:
“Tisztelt Hölgyem/Uram!”
“Üdvözlöm, XY vagyok és ezzel meg azzal foglalkozom…”
Na ez egy tipikus spam, ahol a küldő még arra sem veszi a fáradtságot, hogy megnézze kinek küldi a levelet. Az ilyenek kivétel nélkül, szinte 99,99%-ban megtekintés nélkül a kukában végzik.
Ma már alapkövetelmény, hogy a nevén szólítsuk a feliratkozót a hírlevelünkben! Az email marketingben ezt úgy hívjuk, hogy perszonalizáció.
A legtöbb szoftver ezt úgy éri el, hogy megírunk egy levelet, amiben a feliratkozó neve helyén egy általunk választott mezőazonosító kerül (pl. Kedves [NEV]), a levelet pedig úgy küldi ki a rendszer, hogy erre a helyre helyettesíti a feliratkozó nevét amit az adatbázis tárol (pl. a végeredmény: “Kedves János!” vagy “Kedves Kovács János!”, stb…)
A feliratkozó nevét célszerű legalább két helyen szerepeltetni:
Egyrészt a levél elején a megszólításnál, másrészt a levél cím vagy tárgy mezőjében. Ezen kívül a levélben még egy-két helyen kezdhetsz mondatot az olvasó nevével, ha annak a mondatnak nagyobb hangsúlyt akarsz adni, vagy személyre szólóbbá akarod tenni az adott mondat üzenetét. (pl. “Szabolcs, Te mit szólsz ehhez?” vagy “Szabolcs, így el fognak fogyni a vevőid!”)
De vigyázz, ne vidd túlzásba, ne kezdj minden második mondatot az olvasó nevével, mert az már természetellenesen fog hatni!
A legtöbb hírlevél szoftver vagy email marketing szoftver gond nélkül lehetővé teszi a levélben a feliratkozó nevének a szerepeltetését, de a cím vagy tárgy mezőben ez a lehetőség ritkábban adatik meg.
Ez azért jó, mert a legtöbb levél címében emiatt ritkán szerepel a feliratkozó neve, ami az ilyen leveleket sokkal különlegesebbé teszi mint az átlag hírleveleket.
A marketing előnye az egész dolognak, hogy azok a levelek, amelyek az olvasó megszólításával kezdődnek, azoknál sokkal nagyobb a megynyitási/olvasási arány mint a többinél.
Még akkor is kötelező az olvasó megszólítása, ha korábban maga iratkozott fel a levélre és „elvileg” tudja, hogy levelet fog kapni.
Megoldás: A Hírlevélmanagerben akár a tárgy mezőbe is be tudod tenni a [NEV] placeholdert. Sőt, akár már a feliratkozás megerősítését kérő levél tárgyában is ott lehet az olvasód neve, azaz már a legelső leveled is személyre szóló lesz!
Te mit szólsz ehhez? Szerinted is számít a név használata? Írd meg itt lent!
Kedves Szabolcs! Teljesen egyetértek veled! Én sem szoktam elolvasni a hölgyem/uram megszólítású leveleket. Köszönöm, hogy ilyen frankó anyagot osztasz meg velünk.
Üdvözlettel: Mária
Igen, számít, jól eső érzés, személyesebbnek érzem 🙂
Szívesen!
Egyetértek vele, hogy a Saját nevük nagyon fontos az embereknek. Verbális kommunikáció során is nagyon sokat jelent, ha néven szólítunk valakit.
Fénykép nézegetés során kit keresünk meg legelőször a fotón? Hát természetesen saját magunkat. Igen, ez ma már alapkövetelmény a hírlevelek megírása során.
Köszönöm a hozzászólási lehetőséget!
Kedves Zsuzsanna!
A saját név kiemelten fontos pszichikai tényező. Olvastam egy tanulmányt arról, hogy amikor a saját nevét (vagy hasonlót hangzású szót) hallja az ember, akkor az agynak egy bizonyos területe különös aktivitást mutat. Ha írásban látja a nevét, akkor természetesen nem annyira erős a reakció, de az, hogy ez pozitív reakciót vált ki tagadhatatlan. Mivel a honlapon ezt a technikát csak kevesen alkalmazzák, ezért most ennek különös jelentősége lehet. Az, hogy a név egy képen jelenjen meg, mintha a kép része lenne igazán nagyon egyszerű html feladat.
Ehhez még annyit hadd tegyek hozzá: ha valakinek a nevét kis betűvel írjuk, akkor az negatív érzést vált ki. Ugye rosszul esne, ha azt írnám: zsuzsanna?! De szerencsére a hirlevelmanager ezt automatikusan javítja a feliratkozó formon keresztül történő regisztrációnál.
Igen Szabolcs számít a név de nálam főleg az dönt, hogy ki küldte a levelet, hiszen tudom, hogy hová iratkoztam fel. Én mindig a lehetőségeket keresem még akár a kéretlen levelekben is. A hirlevelkuldoszoftver.hu választásában sokat nyomott a latba az, hogy néven tudom szólítani már a honlapon a feliratkozottakat.
Fontos a néven szólítás, sokkal személyesebb,és közvetlenebb hangvétel érhető így el.
Sokkal szívesebben nyitják meg az emberek azt a levelet, ahol a saját nevükön szólítjuk
őket. A levél tárgya lehet akár egy webkonferenciára való meghívás is, ahova sokkal nagyobb valószínűséggel be is fognak jelentkezni.
Igen,kedves Szabolcs, valóban úgy van, ahogy leirtad, névre szólóan többen nyitják meg az E-mailokat.
Üdvözlettel: Mária.
Ez a néven szólitás szerintem már nem annyira működik, mint pl. 4-8 évvel ezelőtt. Mindenki tudja, hogy egy automata teszi oda a nevet. Kb. ugyanannyit ér mint a “Hölegyem/Uram” megszólítás. Legalábbis rám nincs hatással. Sőt! Néha még tolakodónak vagy bizalmaskodónak is érzem (főleg egy ismeretlentől).
De a felmérésből is látszik, hogy inkább a tárgy tartalma dönt és ahogy Csaba is említette fentebb, hogy ki a feladó.
Szerintem is fontos a levélben a néven szólítás, mert a túl általános levelekről egyértelmű hogy reklám, és nem mindig szívesen olvassa az ember. Lenne egy kérdésem is: azt hogyan lehet elérni technikailag, hogy ne csak a levélben, hanem az oldal bejegyzésében is névre szóló lehessen a levél – mint ezen az oldalon is?
Kedves Szilvia, a Hírlevélmanagerrel ez is megoldható! Hamarosan megmutatom, hogy hogyan…
Akronnak:
Minden apróság, amivel lehet a megnyitási arányt javítani, fontos lehet. Az ismert feladó + jó tárgy + név a legjobb hármas, de nem jó minden levélben használni a nevet, mert unalmas lesz. Nem véletlenül mondták a rómaiak: varietas delectat, vagyis a változatosság gyönyörködtet. Annál a levélnél alkalmazd, amelyik kiemelten fontos.
Én nem szeretem ha ismeretlen helyről kapott hírlevélben, a nevemen szólítanak!
De a Hölgyem/Uram megszólítástól kifejezetten borsózik a hátam.
Ha már megszerezte valaki valahonnan az email címemet, akkor az a legtisztább, ha egyenesen rátér az ajánlatára, netán elnézést kér, amiért ismeretlenül megkeresett.
Kedves Kati!
Ha így “ismerősként” szólítalak meg, akkor az szerintem sokkal udvariasabb. Egyből kialakul közöttünk valami közvetlenebb kapcsolat. Tehát könnyebben tudom elmondani, amit szeretnék, és gondolom Te is nyitottabb leszel arra, amit írtam.
És akkor itt jön a mondandóm: ismeretlen személynek tilos hírlevelet küldeni. Tehát, nem elnézést kell kérni, hogy ismeretlenül megkeresett Téged, hanem ki sem kell küldeni ezeket a leveleket.
Attól, hogy Te nem szereted, ha neveden szólítanak, hidd el, hogy mások (döntő többség!) szereti a néven szólítást. A leveleket pedig úgy célszerű írni, hogy ne Neked tetsszen, hanem annak, akinek írod. Tehát annak ellenére, hogy nem szereted, használd ezt a technikát!
Tisztelt Szabolcs!
Köszönöm szépen ezt a levelet erre nem is gondoltam volna!
sztem is így jobban fog menni a munka .
Bevalom öszint én mindig elolvasok az ugy kezdödödket is hátha valami jó sül ki belöl ,de hát téleg nem vagyun kegyformák 🙂
Még egyszer köszi ezt emailt nagyon hasznos volt
szerintem egy fantasztikus dolog
Tisztelt Szabolcs!
Egyet értek veled! és köszönöm, nagyon hasznosak a levelek sokat tanulok belőlük.
Én még kezdő vagyok, négy hónappal ezelőtt még azt sem tudtam, hogyan kell honlapot szerkeszteni.
Üdv: Miklós
Kedves Szabolcs!
Mindenek előtt köszönöm mind a Hirlevélmenedzsert, mind a hozá kapcsolódó értékes tudásanyagot.
Valóban eredményesebbnek tűnik a megszemélyesített levél, ugyanakkor az innen-onnan összevásárolt címlistákról nekem is az a véleményem, – s ilyen leveleket is rendszeresen kapok – hogy a kapcsolatfelvételi első levélben minimum bocsánatot illenék kérni a zavarásért!
Üdvözlettel;
Márfi Gyula István
Kedves Szabolcs!
Nagyon hasznosak a hírleveleid! Szerintem is fontos a személyes megszólítás.
A vásárolt emailok, igazából szerintem nem tudnak személyes kapcsolatot építeni, mivel, tapasztalatom szerint, megad egy linket, ennyit és ennyit lehet vele keresni, kattints rá, és kész! én az ilyen hírleveleket törlöm, még ha nem is spamba jön. Szerintem ez személytelen! A hírllevél felíratkozónak pedig lehet személyre szólóan hírlevelet ki küldeni.
Akár egy kérdőív segítségével is, vagy célzott kérdésekkel!
Üdvözlettel:
Rózsa