A kutatási eredmények önmagukért beszélnek:

(Forrás: kutatocentrum.hu)

Miért mondom mindezt?

Bizonyára Te is kaptál már olyan levelet, ami valahogy így kezdődött:

“Tisztelt Hölgyem/Uram!”

“Üdvözlöm, XY vagyok és ezzel meg azzal foglalkozom…”

Na ez egy tipikus spam, ahol a küldő még arra sem veszi a fáradtságot, hogy megnézze kinek küldi a levelet. Az ilyenek kivétel nélkül, szinte 99,99%-ban megtekintés nélkül a kukában végzik.

 

Ma már alapkövetelmény, hogy a nevén szólítsuk a feliratkozót a hírlevelünkben! Az email marketingben ezt úgy hívjuk, hogy perszonalizáció.

A legtöbb szoftver ezt úgy éri el, hogy megírunk egy levelet, amiben a feliratkozó neve helyén egy általunk választott mezőazonosító kerül (pl. Kedves [NEV]), a levelet pedig úgy küldi ki a rendszer, hogy erre a helyre helyettesíti a feliratkozó nevét amit az adatbázis tárol (pl. a végeredmény: “Kedves János!” vagy “Kedves Kovács János!”, stb…)

A feliratkozó nevét célszerű legalább két helyen szerepeltetni:

Egyrészt a levél elején a megszólításnál, másrészt a levél cím vagy tárgy mezőjében. Ezen kívül a levélben még egy-két helyen kezdhetsz mondatot az olvasó nevével, ha annak a mondatnak nagyobb hangsúlyt akarsz adni, vagy személyre szólóbbá akarod tenni az adott mondat üzenetét. (pl. “Szabolcs, Te mit szólsz ehhez?” vagy “Szabolcs, így el fognak fogyni a vevőid!”)

De vigyázz, ne vidd túlzásba, ne kezdj minden második mondatot az olvasó nevével, mert az már természetellenesen fog hatni!

A legtöbb hírlevél szoftver vagy email marketing szoftver gond nélkül lehetővé teszi a levélben a feliratkozó nevének a szerepeltetését, de a cím vagy tárgy mezőben ez a lehetőség ritkábban adatik meg.

Ez azért jó, mert a legtöbb levél címében emiatt ritkán szerepel a feliratkozó neve, ami az ilyen leveleket sokkal különlegesebbé teszi mint az átlag hírleveleket.

A marketing előnye az egész dolognak, hogy azok a levelek, amelyek az olvasó megszólításával kezdődnek, azoknál sokkal nagyobb a megynyitási/olvasási arány mint a többinél.

Még akkor is kötelező az olvasó megszólítása, ha korábban maga iratkozott fel a levélre és „elvileg” tudja, hogy levelet fog kapni.

Megoldás: A Hírlevélmanagerben akár a tárgy mezőbe is be tudod tenni a [NEV] placeholdert. Sőt, akár már a feliratkozás megerősítését kérő levél tárgyában is ott lehet az olvasód neve, azaz már a legelső leveled is személyre szóló lesz! 

Te mit szólsz ehhez? Szerinted is számít a név használata? Írd meg itt lent!


Ez a weboldal sütiket használ. Az oldal használatához el kell fogadnod a cookie-k használatát! További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön böngészőjében, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár